woensdag 8 september 2010

België ons apeland!!

Sorry hoor dames maar moet mij even van het hart!

Zoals jullie weten ben ik sinds vorige week terug beginnen werken, (wat sommige niet weten is dat ik een zwakke gezondheid heb)

Dus ik was superblij dat ik deze job had gevonden.
In Belgie zijn de wetten anders dan in Nederland maar ik probeer het uit te leggen,
ben gisteren op het matje geroepen door het arbeidsbureau,
omdat ik wel werk maar te weinig uren naar hun mening.

Ik werk nu als betaald vrijwilliger (ik werk maar blijf mijn werkloosheidsuitkering behouden + een kleine vergoeding door de school.)
dus zij zeggen nu als je een uitkering krijgt moet je werk zoeken.
Als ik niet terecht kan op de gewone arbeidsmarkt om medische redenen moet ik in principe op ziekenkas.
Wat ze nu gaan proberen bij de VDAB(werklossheidsdienst) is via mijn doktersattesten mij 33% arbeidsongeschikt te laten verklaren,
als ze dat goed keuren dan behoud ik mijn uitkering en mag ik wel nog het PWA of vrijwilligerswerk werk doen!!!!
Wat een logica!

Ze hebben wel vorige week zelf hun toestemming gegeven om dit werk te doen.

1 opmerking:

  1. Dit is toch eigenlijk wel heel zot of niet dan? Die regeltje zijn af en toe om gek van te worden. Dat is in Ned. absoluut niet minder hoor!
    Groetjes,
    Amarins

    BeantwoordenVerwijderen